Zooooo.. Maandje alweer voorbij!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meral Tervoert - WaarBenJij.nu Zooooo.. Maandje alweer voorbij!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Meral Tervoert - WaarBenJij.nu

Zooooo.. Maandje alweer voorbij!!

Door: Meral

Blijf op de hoogte en volg Meral

07 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Voordat ik weg ging dacht ik ECHT dat ik dit keer wel deze site bij zou gaan houden maar op een of andere manier komt het er gewoon niet van. Ik lig op dit moment in mn bed, te genieten van een gigantische stortbui die er zelfs voor zorgt dat een auto alarm af gaat.
Ik ben officieel ingeburgerd in Suriname aangezien ik zelfs al mee doe met het buikvirus wat hier heerst. Al een week lang lig ik in bed, kan ik geen etenslucht verdragen en ren ik af en toe even naar het toilet. Dussssss.. mooi moment om een verhaal te schrijven dacht ik zo!

Afgelopen weken weer onwijs veel meegemaakt … Naast het ‘werken’ natuurlijk ook genoten. Ondertussen al een keer naar White Beach geweest (voor degene die het nog niet wisten… Écht strand hebben ze hier niet in Suriname, dus is het aangelegd) Op White Beach is het maximaal ontspannen.. er zijn hutjes gemaakt waar je je hangmat in kan hangen etc. Er zijn zelfs netten in het water opgehangen om de PIRENGS (jaja, piranha’s) tegen te houden. Helaas hadden wij pech… De hele week was het mooi weer en precies op die dag een uurtje echt zon gezien en toen was t storten geblazen :(.
Verder is Renée ondertussen ook al jarig geweest en hebben we dit uitbundig gevierd in Eight Ball (karaoketent) waar Renée flink te kakken is gezet door een homo die onder andere een lapdance heeft gegeven voor haar. Hoe beschamend het voor je is als je op die stoel zit, hoe lachwekkend het is om er naar te kijken!! Op een of andere manier liepen er heeeel veel boelers rond (Sranatongo voor homo) en blijkbaar organiseren zij DE feestjes dus zodoende kregen we uitnodigingen om op een zwembadfeest te komen en naar het Braziliaanse Carnaval te kijken!! Het Braziliaanse Carnaval is heeeerlijk om te zien … wat kunnen die vrouwen hun heupen bewegen zegg .. Soms schaam je je gewoon dat je Hollander bent en staat te hossen op André Hazes ofzo terwijl die mensen helemaal los gaan en MOOOI los gaan op de heerlijke melodieuze carnavalsmuziek!! Dus carnaval gevierd? Ja... Nederlands carnaval? Nee.. Sorry :$!
Het Zwembadfeest wil ik liever over slaan .. haha .. Er waren in totaal 14 hetero mannen dus de dames van de Prinsessestraat 131 voelde zich totaal op hun gemak en in het begin van de avond was het gewoon gezellig dansen maar hoe later het werd, hoe viezer het ook werd met die boelers.. bah bah!! De mannen trokken zich er niets van aan maar volgens mij waren ze liever naar huis gegaan haha!!
Afgelopen week is de vader van Ruudje, Rob, langsgeweest met zijn vriendin, Marian. Leuk om hun natuurlijk weer te zien. Ruudje had een huisje geregeld aan het begin van onze straat dus ze konden zo bij ons zijn als ze dat zouden willen. We hebben een paar leuke tripjes gemaakt en het leukste vond ik nog wel dat ik mee mocht in het vliegtuigje over de noordkust van Suriname.. Rob had alleen begrepen dat het SRD 400,00 zou zijn voor 1,5uur maar dat bleek dus USD 400,00 te zijn… Jullie begrijpen - - > een wereld van verschil. Het mocht de pret niet drukken dus we zijn toch maar gegaan en wat ben ik blij dat het door ging want wat was dat een mooi gezicht zeg. Een hele verwilderde kust met eigenlijk een heel mooi strand maar door alle zwamps (moerassen) is het onmogelijk om er wegen naar toe aan te leggen. Ook zie je duidelijk dat het echt modderig water/slib is wat vanuit het Amazone gebied naar de Surinaamse kust wordt gevoerd.
Verder hebben we nog een vette trip gedaan door met een korjaal naar Braamspunt te varen waar een vissersdorpje is en waar het verschrikkelijk stinkt maar wel heel mooi is. Ook nog een Javaanse plantage bezocht en het fort Nieuw Amsterdam met de zware gevangenis. Indrukwekkend om te zien allemaal. Ik heb net het boekje uit ‘Hoe duur is de suiker’ van Cynthia Mcleod en dan kan je ook een betere voorstelling maken over hoe het er in de koloniale tijd uit heeft gezien. De week hebben we met zijn vieren afgesloten bij de Cola Kreek.. Ongeveer een uurtje rijden vanuit de stad en het water is daar gewoon zwart, vandaar de naam ;). Wel een heel leuk gezellig plekje.. Persoonlijk vond ik het ook leuker dan White Beach!

De enquetes gaan op dit moment gestaag maar het is wel leuk. Je komt bij verschillende mensen thuis en bij sommige wordt je zo gastvrij ontvangen. Laatst een Hindoestaanse vrouw ontmoet die haar hele levensverhaal op tafel legde en die voor ons lekkere Barra maakte (een heerlijke hindoestaanse lekkernij) En zo hebben Franka en Jeroen aanstaande dinsdag een afspraak bij een schoonheidsspecialist omdat de eigenaresse van dat bedrijf het zo goed vond waar ze mee bezig waren dat ze Franka en Jeroen uitnodigde om een hele dag heerlijk verzorgd te worden.

Met mijn scriptie gaat het ook redelijk!! Ik mag waarschijnlijk meewerken aan een EU project hier in Suriname. Hoe dat er precies uit gaat zien, heb ik nog geen idee van maar ik hoop dat het los loopt want het klinkt interessant!!

Ruudje gaat ook lekker!! Soms is het frustrerend als hij niets voor elkaar krijgt in het hotel maar ik vertrouw er op dat dat heus wel de juiste kant op gaat!!!

Ruudje en ik zijn in ieder geval aan het genieten!! Ik alleen nog even beter worden dan kunnen we ECHT genieten!!!

LIEVE KUSJES VOOR JULLIE ALLEMAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLL!!

En blijven maar lekker mailen want vind het heerlijk om te horen hoe het met jullie gaat!!!!!!!

• 07 Maart 2009 - 19:06

Marcella:

ha Meral,

He, vervelend voor je dat ziek bent. Hopelijk knap je nu snel weer op.
    Hier komen nu de krokusjes uit en de vogels gaan weer zingen, dus........de lente komt eraan. Gelukkig maar, want ik ben hard toe aan wat zon, zeg!
    veel plezier en succes met de afronding van je studie.

groetjes,
    Marcella

• 07 Maart 2009 - 19:24

Arlette:

ook nog van die andere zus een berichtje!
    Fijn dat alles goed gaat, op die virus na dan! Geniet lekker van alles en doe de groetjes aan Ruud!
    Kus!

• 08 Maart 2009 - 08:27

Jenny:

Hey meis, goed van je te horen!! Hopelijk wordt je snel weer helemaal beter!! Klinkt weer top joh. Have fun en doe iedereen de groetjes!

Kus Jenn

• 08 Maart 2009 - 10:36

Hanneke:

Hi lady,

Het hoort er jammer genoeg allemaal bij, meedaan met de heersende buikvirus. Maar naast het feit dat je ziek ben heb je wel hele vette dingen gedaan. Braziliaanse carnaval, hoe vet!!

Beterschap en succesjes met je scriptie.

Kus Han

• 08 Maart 2009 - 11:33

Lindgy:

He draak!

Wat hou ik toch van je verhalen! Leuk! En wel door blijven gaan he!

Hoop dat je al aan de beterende hand bent! Veel beterschap iig!

Liefs,

Lindgy

• 08 Maart 2009 - 13:30

Ine:

Hey lieverd, leuk om weer zo´n pracht verhaal te lezen. Heb van Robbie uiteraard e.e.a. gehoord.
    Leuk hoor! begint bij mij een beetje te kriebelen daarbij mis ik jullie dus wie weet.....;-))
    Dikke kuskussen ( ook van A3)

• 08 Maart 2009 - 13:35

Jacquelly:

HEEEEEE!!!!!!
    YEEBOH!!!Oh wat gezellig om van je te horen. Je blijft een levensgenieter van de bovenste plank. Doe maar hoor!! Doen wij ook. En geniet, want zoals je zelf al schrijft... de tijd vliegt. Dikke knuffels voor jou en natuurlijk ook voor mijn vriendje Rudy.
    Geniedut, en alles van die beste. (Je kan trouwens beter leeuwloop hebben dan buikloop hahahahah)

• 08 Maart 2009 - 16:32

Marja:

Hey Meral,
    vervelend dat je ziek bent!Beterschap.
    Ben net terug van een weekje duiken in Egypte. Was erg leuk.
    Vandaag weer voor de 1e dag aan het werk.
    Kleune Jinx is al groot en nog steeds zo lief.
    Zal de volgende keer een foto van hem mailen.
    Liefs, marja

• 08 Maart 2009 - 17:00

Viv:

Ola!!!
    Jeetje weer goed geregeld mormel!! Ziek op bed in Suriname..nou ik lig met het zuid adrikaanse virus op bed!! hi
    Leuk om al je verhalen te horen! Ik moet nog 3 weekjes werken en dan ga ik van kaapstad naar Nairobi reizen!! Kan niet wachten! Keep me on the hight!
    Dikke kus ook voor die Rudy!!
    Vivke!

• 09 Maart 2009 - 07:54

Marly:

hoiiiiiii poepsie ik hoop dat het inmiddels alweer wat beter met je gaat & dat je in ieder geval wat minder keren per uur naar de wc hoeft te rennen!!;)
    Leuk verhaaltje weer en we spreken elkaar snel weer over msn/mail... lieve kusjes terug!! XXX

• 09 Maart 2009 - 09:52

Sam:

Hey Merie! Aparte feesten dus zo te horen daar:P Ik wens je veel beterschap en Ruud ook nog eens succes daaro in het hotel;) xoxo Lfs. Sammy

• 09 Maart 2009 - 10:51

Papa:

Wat is het geweldig fijn als ik de teksten van mijn drie dochters op internet lees.
    Ga zo door meiden lief.

• 10 Maart 2009 - 22:03

Sabine:

Hey!
    wat een heerlijk bericht! Jammer van die buikgriep hopelijk ben je er snel vanaf. Hier gaat alles zijn gangetje. Beetje werken in het ziekenhuis, liquid etc. Het weer is nog niet echt om van naar huis te schrijven maar het gaat beter worden...Vrijdag ga ik lekker op de latten staan in Oostenrijk heel veel zin in. Zal een biertje en een gluhwijntje op jullie drinken!
    Dikke kussen ook aan Ruud Sap

• 11 Maart 2009 - 05:48

Fam. Bertram:

Ha meis,
    Vonden het erg leuk weer wat van je te horen.
    Je maakt wat mee hè!!! Zelfs de wc pot al van dichtbij gezien,hihi.
    Nog heel veel plezier,en de Maartse grietjes van Mart,San en Robin.xxx

• 11 April 2009 - 02:22

Sanne:

Haha!! Nee, JIJ bent lekker snel met schrijven ;) Hoe ist met je mop?! Nog steeds naar je zin? Hier in ieder geval nog steeds alles helemaal geweldig en daarom ook geen tijd voor nieuwe verhaaltjes ;)

Beso!!!