De eerste week - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Meral Tervoert - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Meral Tervoert - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Meral

Blijf op de hoogte en volg Meral

05 April 2007 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

LIEVE MENSJES


SORRY SORRY SORRY SORRY dat dit pas mn eerste berichtje is maar zoals jullie weten zit ik in de middle of nowhere en heeft mijn bedrijf alleen internet beschikbaar voor werkzaamheden. Verder is het nu laagseizoen en werken de mensen hier alleen als ze daar zin in hebben dus het internetcafe is heel weinig open....!!!
MAAAARRR... het gaat goed met me!!
De reis is prima verlopen.. Toen ik op londen aan kwam ontmoette ik een man die manager is bij de FIFA Soccer.. en dus ook naar Zuid afrika moest om te kijken of ze daar ondertussen al klaar zijn voor t WK. Hij vroeg wat ik ging doen en welke vlucht ik moest hebben en aangezien dat dezelfde was en we dus 2,5 uur moesten wachten nam hij me mee naar de Business lounch.. HAHAHA .. heb ik weer hoor!!! Heb me prima vermaakt die 2,5 uur met heerlijke champagne, salades en ander vreten, en dat allemaal voor NOPPES!! Iedereen keek me wel beetje raar aan aangezien ik daar als broekie rond liep op mn allstars tussen de zakenmannen.. :D!!
Tijdens de vlucht naar J'burg geen rare dingen gehad en dus redelijk kunnen slapen en op J'burg aangekomen had Enrique me meteen ingecheckt voor mn volgende vlucht. Er stond een onwijs lange rij voor de bali maar hij liep gewoon brutaal naar voren, liet zn kaartje zien en zo kon ik worden ingechecked!! Relaxte vent.. en hij wilde me koppelen aan zn collega maar dat werd m toch maar niet he!! ..
Verder ben ik hier al redelijk ingeburgerd. Er komt van alles op me af.. heel veel wilde dieren natuurlijk maar ook het verschil tussen arm en rijk wat je in het bedrijf al merkt. Ik werk deze week in het restaurant en leer zo een beetje kennis maken met de cultuurverschillen. En geloof mij, die zijn duidelijk aanwezig::: ze doen ALLES maar dan ook echt ALLES op hun dooie gemak. Wat een nederlander in een uur doet, doen zij 4 uur over!! PFFF, kan me er nog behoorlijk aan irriteren maar goed.
Verder woon ik in een relaxt huis met 3 andere nederlandse studenten en twee huizen verderop wonen ook nederlandse managers. Dus behoorlijk gezelligg!! Ben in een warm nest terecht gekomen en ze helpen me op weg met alles.. Afgelopen weekend heb ik het hele weekend in het Kruger Park gezeten... En zondag avond een feestje gehad met de jongeren wat uiteindelijk eindigde in ons zwembad... haha
Nou, heb lang niet alles verteld maar anders wordt t zo onwijs lang verhaal!!
Jullie kunnen me bellen op mijn huistel.!!!
Dat is: 0027157810889
of op mijn gsm:
Dat is: 0027723488352

Via belpiraat.nl kan je met een code voordelig naar zuidafrika bellen dus wat let je en vraag gewoon alles... Ik wil ook alles weten van jullie alleen heb ik gewoon GEEN tijd gehad om al jullie mailtjes te beantwoorden.. Heel lief wel en ook gewoon blijven doen!!! Over een paar weken krijg ik wel mijn eigen account en zal ik meer gaan mailen...
Oja, en denk alsjeblieft niet dat ik nederland ben vergeten want ik mis jullie echt ZWAAARRR!!!..
Dikke kus...

Meral

Ps: de eerste foto's zijn te zien op http://vlekje.hyves.nl

Heb ze net geuploaded dus zal wel ff duren voordat ze op die site staan!! Hyves is denk ik nog niet veel verbeterd in dat weekje dat ik weg ben!!

nou doeiiiii drakenn!!

  • 05 April 2007 - 14:33

    Kevin:

    Klinkt erg leuk allemaal!!have fun!

  • 05 April 2007 - 14:48

    Katinka:

    Haaaaai poepie, ben erg blij te zien dat je veilig bent aangekomen. En och och je zal meral wel weer niet heten om gwoon in de business lounge te eindigen! Nou veel plezier daar en een hele dikke kus

  • 05 April 2007 - 14:59

    Anneriek:

    He Meer goed dat het daar nu al zo leuk is ! Wat een super foto´s van al dat wild grut haha ! Leuk om je eerste verhaal te lezen. Dikke kus Ann

  • 05 April 2007 - 15:10

    Frenkel:

    Meral, Wat een leuke foto's! Snik, je bent ook weggehaald van de poster voor de kaasschieter in Barneveld (Meral look alike).. En dat terwijl ik hm nu juist zo hard nodig heb ;-), veel plezier!! x

  • 05 April 2007 - 15:10

    Sandra Bertram:

    Lieve Meral,

    Vind het ongelofelijk stoer van je dat je helemaal alleen bent gegaan.Wel wat traantjes bij afscheid heb ik gehoord van je ouders.
    Fijn dat je het naar je zin hebt en dat de eerste week je in ieder geval goed is bevallen.Super!!Blijf vooral mail sturen,want we zijn erg benieuwd hoe het je vergaat,en of er een Zuid Afrikaans lekker ding mee naar huis komt (hihi).

    Liefs,Mart,San,Robin.xxx

  • 05 April 2007 - 15:52

    Loek:

    Hey Meral, zo te horen heb je het wel naar je zin. Feestjes die eindigen in een zwembad zijn altijd goed...;) haha
    Over 3 weekies ga ik alweer naar huis en zeg ik ciao tegen LA. Nou veel plezier, geniet er van want voor je het weet is het alweer over:D!!! CIAO Kisz


  • 05 April 2007 - 16:09

    Henky:

    Haha super vet, zoals altijd gaat het jou wel weer voor de wind. Dat tempo van afrika lijkt mij ook wel wat, ben ik een keer niet de lui-ste... veel plezier nog.

    Kus Henky

  • 05 April 2007 - 17:08

    Marthijn:

    heey stoere nicht van me!! Wat gaaf om dat allemaal zo te lezen. jij gaat je zeker niet vervelen daar :) we gaan zeker nog een keer belle... Grtz n Kisses van Alblascity

  • 05 April 2007 - 17:22

    Rianne:

    Hey meral!
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! Waarschijnlijk nu nog even wennen, maar het zal alleen maar leuker worden! Geniet ervan en ik zal je site in de gaten houden..!!!

    Dikke kus van mij

    oh ja, en succes met je stage ;)

  • 05 April 2007 - 18:08

    Marly:

    Ha meissie,

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen!:) klinkt prima daaro.. ben benieuwd naar de foto's kga ze snel bekijken! Ik ben ook weer terug uit Lanzarote, was erg leuk weer! Nou we spreken elkaar snel.. doe je best daaaar sgattie

    kusjes

  • 05 April 2007 - 20:14

    Papa:

    Lieve schat,
    Fijn te horen en te lezen dat het goed gaat. Alweer een week voorbij. Ik mis je wel heel erg. Dikke kussen van Mama en mij.XXX

  • 05 April 2007 - 20:33

    Iris:

    Eyyy Meralliee!!
    Uhhh die foto's..gewoon Burgers Bush man, Haha!! Nee maar het ziet er echt super gaaf uit allemaal en je bent er pas een weekje..Hier alle gewoon zoals altijd, beetje stappen, beetje school. Oh en hier schijnt het zonnetje ook best lekker hoor:))

    Veel plezier en tot mails

    Dikke kus


  • 05 April 2007 - 20:56

    Arlette:

    Inderdaad he he, dat we van je horen, moest wel lachen vanavond: Renée zei: o ja, ik heb met Meral gechat. Ik was toch wel bezorgd dat we niets hoorden natuurlijk. Maar het klinkt allemaal goed, dat ontgroenen vond je vast niet erg! Schitterende foto's geniet maar van al dat moois! Zorg goed voor jezelf: goed drinken ook he! (ja mam) Nou, een hele dikke kus van ons, ga je zeker bellen!

  • 06 April 2007 - 08:40

    Frederike:


    Heey Meral,

    Zo he..het begon allemaal wel weer heel goed!:) Top! Ik zou het daar lekker rustig aan doen!;) In Nederland mag je straks nog hard genoeg werken! Heel veel plezier nog en wel goed uitkijken he:P

    Kuss

  • 06 April 2007 - 19:18

    Ada En Nicolette:

    Hé die Meral,
    Goed te lezen, dat je het al zo naar je zin hebt! We moeten de foto's nog even gaan bekijken, maar zijn erg benieuwd. Morgen over 2 weken is het dan al zover en vertrekken de buurtjes richting Kaapstad om daarna bij jou je verjaardag te vieren, jaha dat is sneller dan je denkt.
    Nou Meral, geniet ervan!!
    Dikke knuffel van Ada & Nicolette

  • 07 April 2007 - 01:39

    Jenny:

    oooh meral gelukkig gaat het goed daar in ZA :)
    ik had er gisteren nog met Sam over.. hoe zou meral het nu in ZA hebben? haha.
    en dan had jij het over onze verhaaltjes hier.. zit ze zelf lekker te chillen in de business lounge!! lucky bastard ;)
    ik ga zo even je fototjes checkennn
    we horen van je merie

    dikke kus
    Jenn

  • 07 April 2007 - 22:04

    Je Collega Veluwehal:

    hoi meral fantastisch dat je goed bent opgevangen daar, duik gelijk de horeca maar in, daar zullen ze vast geen patatje mayo hebben, maar dat krijg je wel weer als je terug bent. We volgen je op de voet en we denken aan je en missen je.
    Dikke knuffel van ons allen ook van Jan
    gr Jannie

  • 08 April 2007 - 08:42

    Pien:

    Hee kleine!
    Wat een heerlijke verhalen weer van je! Had eigenlijk ook niet anders verwacht! Ga even je foto's bekijken, en hoop snel weer mooie verhalen van je te horen!

    Dikke kus pien

  • 08 April 2007 - 14:13

    Nicole:

    He draak,
    klinkt relaks vooral dat eten met die relakste zakenman:D, sta ik toch weer van te kijken hoor meral haha...Nou lekker chillen daar en rustig aan he ;)
    Doeg kusje

  • 08 April 2007 - 18:27

    Dineke-Wim:

    Zo te horen bevalt het daar goed. Het is bijna zover, we komen eraan. Zoek je een beetje een mooie bungalow voorons uit? En hou de wilde beesten een beetje in toom. Groetjes van Wim en Dineke en natuurlijk Chris, Danielle en JW

  • 09 April 2007 - 10:49

    Esther:

    He Meral,
    Ik geloof dat jij met mijn broertje stage loopt, Ronald. Heel veel plezier daar!!
    Groetjes,
    Zus van Ronald, Esther

    PS misschien handig voor familie en vrienden: de Belgigant is goedkoper bellen, 4 ct per minuut (zie www.televergelijk.nl, van vast naar vast)!!! het nummer is 0900-9822 en dan het vaste nummer van jullie huis. Ik kreeg vrijdag de rekening: 2 uur bellen voor 4 euro!!!!!!

    Geef je mijn broer een kus van me?!

  • 09 April 2007 - 13:19

    Lou:

    hey meis, klinkt goed allemaal! heb je foto's net ook bekeken, althans een paar want hyves is dodelijk sloom!
    nou genietze en ik lees je verhaaltjes wel ;) morgen lekker op studiereis, BRUXELLES das weer ff wat anders hè maargoed ik ga me wel vermaken!
    daaaaaag draakje
    X Lou

  • 09 April 2007 - 19:13

    Mannus:

    he draakie alles welletjes we missen je wel hoor op vrijdag heel veel plezier daar dikke kus uit bveld

  • 09 April 2007 - 21:05

    Bram:

    Hee Meral!

    Relaxt dat je helemaal goed bent aangekomen en vooral met die business lounge, haha!:P Hoop dat het goed blijft gaan en lees snel je volgende bericht! Veel plezier en werk ze (chill ze dus;)) hè!

    Groetjes XxX Bram

  • 10 April 2007 - 09:16

    Luuk:

    Hee Meral!

    Leuk in SA he ;)

    Geniet ervan, mocht ik id buurt zijn, dan laat ik het je weten :)~!

    Soentjies Luuk!

  • 10 April 2007 - 10:08

    Valse Slang!:

    Hee Draak!!! te gek om te lezen dat het goed met je gaat...ja echt iets voor jou..business class op je all-stars!!! Master!! groetjes aan die swahilies!! en ik rook dr nog 1 op jou..latersssss groetjes van boven de barnies!!! YIHAAAAAAAAAA!!!!

  • 10 April 2007 - 18:47

    Angelique:

    heyy echt mooie foto's had ze net ff bekeken!!! en gewoon chill aan doen met stage :p veel plezier, en ik blijf je volgen!!! kuss

  • 12 April 2007 - 19:31

    Jacobine:

    he leuk om zo te lezen hoe je het daar heb! het klinkt echt gaaf!

    succes verder.
    groetjes, Jacobine (buurmeisje)

  • 12 April 2007 - 19:52

    Marcella:

    He Meral, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Lukt het je al om ook lekker rustigaan te doen - je moet wel goed integreren, hoor! Kallum aan!

    liefs, veel plezier en zorg goed voor jezelf, he!

  • 14 April 2007 - 08:31

    Amandaa:

    popje... half uur aan de telefoon gezeten met jou hahah ow ow ow... maar over paar maandjes worden we weer verenigd, want dan kom ik naar je toe boeken als ik het overleef in dat vliegtuigje op dat laatste stukje hahah!!!! rustig aan popje! Heeeeeeel veel liefde en kusjes van mij!

  • 14 April 2007 - 09:39

    Mammet & Pascal:

    Ey draak, het zonnetje schijnt hier ook hoor! ;-) Ik mis de Ipod op vrijdagaaf. :-) Je hebt het weer goed geregelde met oude mannetjes op het vliegveld. Nou stinkerd, heel veel plezier daar! Denk niet teveel aan thuis en geniet ervan!

    Ciao

  • 15 April 2007 - 20:43

    Tante Stien:

    Hoi Meral,

    Fijn dat je het naar je zin hebt.Al helemaal ingeburgerd. Ik had ook niet anders verwacht.Het is er natuurlijk lekker warm. Op dit moment hebben we hier volgens mij ook een afrikaanse temperatuur pf....pf.Binnenkort zal ik je proberen te bellen.

    Een dikke knuffel,liefs
    tante Stien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Meral

Afstudeeronderzoek in Suriname en natuurlijk maximaal genieten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 22040

Voorgaande reizen:

03 Februari 2009 - 16 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: