The day after.... - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Meral Tervoert - WaarBenJij.nu The day after.... - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Meral Tervoert - WaarBenJij.nu

The day after....

Door: Meral

Blijf op de hoogte en volg Meral

04 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zo.. daar ben ik weer een keer!! Als eerste wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor alle lieve berichtjes op de mooiste dag van t jaar!! Ik heb mijn eerste verjaardag en waarschijnlijk ook mijn laatste gewoon in Zuid Afrika gevierd wat ik heel bizar vond eigenlijk. 20 nu en dus eidelijk verstandig, echt volwassen en absoluut geen tiener meer! :)
Ik heb een pracht tijd hier en mijn excuses dat ik deze site slecht bij houdt maar ik heb er echt gewoon geen tijd voor. Deze week is mijn moettie er met Tante Ada!! Heel gezellig en leuk om ze weer even te zien... Ookal moet ik wel gewoon werken en zij zijn de hele dag op safari is t fijn ze hier te hebben en er eindelijk iemand is die ziet hoe gaaf t hier is. Woensdag en donderdag was ik vrij en ben ik mee geweest. Blyde River Canyon tour gedaan en een cultural village tour. Zegt jullie waarschijnlijk niets maar ik zeg: WAT FANTASTISCH GAAF OM DAT TE MOGEN MEE MAKEN!
Vorige week ben ik ook voor het eerst op een Zuid Afrikaanse bruiloft geweest. Een collegaatje ging trouwen en t personeel was uitgenodigd. Beetje amerikaans gebeuren en op sommige momenten ook een beeeeeetje vreemd!!
Afgelopen zondag op een sunset walk geweest en dat gevoel is ook gewoon niet te beschrijven. Ik probeer overal foto's van te maken maar als ik ze dan weer later terug zie merk ik gewoon dat het niet vast te leggen is.
Op dit moment is het heel rustig op de lodge qua gasten en is veel personeel er ff tussen uit dus vind ik t nu ff kak om te werken zonder die warmte om je heen.
Oja, waar sommige lieve mensjes niet zo blij mee waren was dat ik ben wezen stappen in een township, Namagali! Sorry, maar ik vond het gaaf en eindelijk weer es een echt feest mee gemaakt. Na t feestje zijn we bij Godfrey (1 van de waiters) los gegaan. Zo gastvrij is de zwarte bevolking hier en dolblij als je geinteresseerd bent in hun manier van leven!! Er waren wel wat dingetjes gebeurd.. maar dat buiten het township!! We waren met zn 10en ongeveer waaronder ook modellen uit Nederland. Zij hadden hun spulletjes in de auto laten liggen.. maar hee, het is hier zuid afrika he dus dat was weg toen we terug kwamen. Wel vervelende situatie. En ja, ik heb behoorlijk op mn kop gekregen dat we naar t township zijn gegaan .. kan genoeg gebeuren daar he!!
Ik vergeet weer de helft te vertellen maar dat krijg je als je niets op schrijft... weet 1 ding.. en dat is dat ik mensen mis maar nog geen goud terug naar Nederland wil!!
Ik ga weer proberen foto's te uploaden!! Dus check mn andere site : http://vlekje.hyves.nl

En excuses als mijn mobiele telefoon niet werkt. Ik zou zeggen, gewoon vaker proberen te bereiken op mn huis telefoon!! ook die weigert wel eens maar daar heb je t meeste kans op.

IK MIS JULLIE POPJESS!!!!

  • 04 Mei 2007 - 18:54

    Maatinnetje Drakie:

    JAVABEZEM! Hoe issie nou"? Ik heb het boekje weer geupdate want je bent niet de enigste die een beetje aan het verwaarlozen is.. Het boek lag al open dus ja dan moet ik er wat inschrijven he kulllllll nie dan?! Morgen weer Club Vie dus dan hoop ik zondag wat meer te vertellen;) we contacten! als je vrij bent, vlieg dan ff naar mij toe joh niet zo heel ver toch afrika egypte:P Likje je poppetje

  • 04 Mei 2007 - 22:08

    Henky:

    Merallie super top!
    Ik was je verjaardag helemaal vergeten..sryy.. je bent ook zo ver weg. Het is jou fout ;). Nog gefeliciteerd!!! (K) en ik kom volgende week wel een keer langs vliegen...

    toedels!!

  • 05 Mei 2007 - 07:20

    Fam.Bertram:

    Ha meiske,
    Wat fijn dat je het nog steeds erg naar je zin hebt.
    Ook leuk dat je je verjaardag samen met lieve mensen om je heen hebt kunnen vieren.
    Bellen zag ik niet zo zitten,maar ik heb bij de reacties van je vorige bericht een felicitatie neer gezet.Wist niet hoe ik je anders bereiken kon.Nou meis,geniet er nog maar van!!!!!
    Goetjes Mart,San,Robin

  • 05 Mei 2007 - 07:50

    Jacobine:

    heej Meral!
    nou als je 20 ben en verstandiger dan komen er zeker meer berichen?? haha
    vind je moeder en tante Ada het ook mooi daar?
    jammer dat ze morgen al weer weg gaan he? maar ja het moet toch een keer.
    maar weer suc6.
    groetjes en liefzz jacobine

  • 05 Mei 2007 - 09:07

    Heleen:

    lieve popje!! wat ontzettend gaaf allemaal!! ben wel b'tje jaloers op je! ;) echt super vet! heb je 't kaartje nog gehad voor je verjaardag? ik had 'm naar 't adres van 't resort gestuurd.. hopelijk komt ie bij jou!
    en leuk dat je muti er is!! gezellig zeker! als ik de jackpot win is 't eerste wat ik ga doen 'n ticket ik kopen! XXXXXXXXXXx

  • 05 Mei 2007 - 10:44

    Arlette:

    Ha meisje! Ja, dat is toch fantastich: 20 worden in Zuid-Afrika! Leuk dat je het met moeders en Ada ook leuk hebt! Fijn dat je zo geniet van al het moois, blijf dat lekker doen, kusjes van ons!

  • 05 Mei 2007 - 17:22

    Michel:

    En net zoals henky is het aan me voorbij geschoten...:-0 Nog van harte met je 20e verjaardag.... heel veel plezier daar nog...!! xje

  • 05 Mei 2007 - 20:15

    Irissss:

    Yoooo Poppie!!!
    Leuke verhalen en goed dat je het naar je zin hebt!! Enne ook nog gefeliciflappie met je verjaardag!! Gaan we nog wel ff vieren als iedereen weer gewoon in NL is..Bij mij begint het ook een beetje te kriebelen, want over 4 weken mag ik ook de hot op...Guatemala here I come!!:))) Verders alles best hier! Beetje kroegen, beetje leren..je kent het wellll....

    Dikke kusss en veel plezier!!!!!

  • 06 Mei 2007 - 09:33

    Paris K.:

    Fantastisch wat jij allemaal ziet daar in Z-Africa!
    Meissie ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, waarschijnlijk een verjaardag om nooit meer te vergeten.
    Geniet nog van je verblijf en ik hoop dat je nog veel mooie foto's aan ons laat zien.
    Heel veel groetjes en een dikke kus en pas goed op jezelf!!!

  • 08 Mei 2007 - 07:15

    Jenn:

    makieeeee
    ik moet hier nog iemand feliciteren.. ;)
    je maakt weer een hoop mee he! haha echt super... en wel een beetje op jezelf passen he! haha. enjoy enjoy enjoy.......

    kus van Jenn

  • 08 Mei 2007 - 07:58

    Nicolette:

    Nou, de safariladies zijn weer back in Toktok city ;-)
    Ze hebben het echt onvergetelijk mooi gehad en dat kun je duidelijk zien op de wel 1000 foto's die ze samen geschoten hebben!! Ze vonden het fantastisch om ook even bij jou (op zo'n schitterende locati)te mogen zijn & samen met jou in ZA je verjaardag te mogen vieren :-)
    Gisteren zijn we ter afsluiting lekker uit eten geweest met je ouders, tante Ada, Marjolein en Peter en hebben we met de buurtjes Broekhuizen, Lugten en de Krijgers bij je ouders een borrel gedronken & de vele foto's bekeken--> erg gezellig!!
    Meral, geniet er maar flink van, we zijn benieuwd naar al je nieuwe ervaringen...& prachtige foto's!
    Dikke knuffels van Nicolette

  • 10 Mei 2007 - 09:04

    Sander:

    Hey Meral,

    klinkt allemaal bomdiggie!! Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Oja en nog een dikke proost op je verjaardag (ach ja beter later dan nooit!).

    groetjes Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Meral

Afstudeeronderzoek in Suriname en natuurlijk maximaal genieten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 22037

Voorgaande reizen:

03 Februari 2009 - 16 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: