Weekje Leave alweer achter de rug :( - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Meral Tervoert - WaarBenJij.nu Weekje Leave alweer achter de rug :( - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Meral Tervoert - WaarBenJij.nu

Weekje Leave alweer achter de rug :(

Door: Meral

Blijf op de hoogte en volg Meral

06 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Zoo.. het werd maar weer eens tijd voor een mooi verhaaltje dacht ik zo :).
Heb eigenlijk weer té veel meegemaakt de laatste maand. Afgelopen week zal ik in ieder geval niet meer vergeten. Jeffrey was vorige week gearriveerd (op krukken) en ik had mijn vrije dagen allemaal opgenomen om ff lekker een weekje wat te gaan zien van het oostelijke gedeelte van zuid afrika. Hij had nog een negatief beeld van zn vorige bezoek aan Z-A dus hoog tijd om dat hele beeld bij te stellen. De dag dat hij arriveerde hebben we ons in PhalaGAT vermaakt en hebben we geslapen op een andere, erg schattige Lodge (Kaia Tani). Volgende ochtend met een gehuurde auto het Kruger National Park ingetrokken en richting het zuiden gaan rijden. We wilde gaan overnachten in het zuidelijkste puntje van het park alleen kwamen we helaas een HUGE ELEPHANT op de weg tegen die niet van plan was om aan de kant te gaan dus wij pech, omgedraaid en terug gereden naar het dichtsbijzijnde restcamp. Poging gedaan tot braaien maar was niet te vreten, wel gezellig! Volgende ochtend verder gereden naar nu wel het zuidelijkste puntje, Crocodile Bridge. En toen ik smiddags een booking maakte was ik al lang blij dat er een plekje was, alleen vergeten te vragen wat voor plekje. Dus wij hebben het ijskoud gehad in een tentje waar volgens de signs ook hyena's konden rondlopen.
Next morning weer vroeg vertrokken en Swaziland in gereden ( ligt in Z-A maar is een land apart). Beetje doortuffen en we kamen in het nationale park daar. We gingen ff off road en hebben bij een lodge een game drive gedaan. HOE gaaf was dat want je maakt niet vaak mee dat er leeuwen naast je Safari vehicle zitten en je aan zitten te gapen. Spannend, maar je wilt het zeker niet missen! Na de lunch door gereden naar het zuiden van Swaziland en overnacht bij Nesali Safaris, wat een gigantisch mooie lodge is. We krijgen van de eigenaren de Honeymoonsuite aangeboden en de eigenaar wees ons wel even de weg met zijn Squat. Eeuwigheid (zo voelde het) door de bush naar beneden gereden en daar vind je opeens een huisje wat er echt mooi uit zag!
Ik was natuurlijk weer vergeten te vragen naar de prijs van die Suite en we scheten m nog meer toen de eigenaar volgende ochtend zei: Jaa de rondavel is wel duur dus jullie krijgen gratis toegang tot de slangenhide. Ik heb, en de meeste zullen het niet geloven, toch echt 2 pythons vast gehouden (yeahh). Later afgerekend en het was in totaal 525 rand (E: 52,50). Die mensen hebben echt geen benul wat wij in NL betalen.
Na het slangengedoe Swaziland verlaten en doorgetuft naar St Lucia wat tussen een meer en een kust in ligt. Echt een schattig en mooi dorpje. Savonds even de kust verkend en naar hippo's gekeken. Volgende dag zijn we naar een mooie strandje gereden waar normaal gesproken ook een koraal rif is (staat in de top 10 van de wereld) maar het was al vloed en de zee begon wild te doen dus heb alleen maar gezwommen. Smiddags een boot safari gedaan .. leuk maar op n gegeven moment beetje saai en savonds een night drive gedaan wat echt gods koud was dus WE WERE FREEZINGGG!!
Wel weer leuke mensen ontmoet zoals in alle accommodaties trouwens en de volgende ochtend weer redelijk op tijd vertrokken en richting Watervall Boven gereden waar we zijn verbleven in een lodge die in de bergen zat. Weer de honeymoon suite, was niet je van het maar wel een openhaard!! Dus wel cute..
Volgende ochten de panorama route af gemaakt wat af en toe wel lastig is met een manke nelis die zich op krukken moet voortbewegen en dus niet zo soepel een berg op gaat en over stenen heen huppelt!!
Uiteindelijk savonds helaas weer gearriveerd in Phalagat waar we een afscheids feestje hadden.
En toen was de week alweer om!! ... Was gewoon helemaal goed .. alleen het tweede afscheid nemen viel me weer beetje zwaar!
Voor nu helaas weer back 2 work. Ben op de helft nu dus mag nog ff. Binnekort gaan al mn huisgenootjes naar Nederland en blijf ik voor de laatste 6 weken alleen over.. dus dat wordt wel ff afzien denk ik!! Niet leuk want heb een goede band met hun.. maarja aan alle leuke dingen komt een end!!
Wil Floor, Heleen & Richard, Familie Broekhuizen nog even extra bedanken voor hun kaartjes!! Echt suuuuuper lief..
En voor je het weet sta ik weer met twee benen in Nederland en knuffel ik jullie allemaal weer!!...

Sjap sjap
Dikke kus

PS: check mn site http://vlekje.hyves.nl voor de nieuwe reeks foto's!!

  • 06 Juni 2007 - 21:06

    Bram:

    Yo Meral :)

    Relaxt verhaal weer, je ziet daar wel een hoop ofniet! Echt beter, alleen jammer van die dikke olifant ;)

    Veel plezier nog hè :) Spreek je wel weer!

    Groetjes hè (K)

  • 07 Juni 2007 - 06:58

    Makie:

    Drakenbezem!! ben je dan helemaal alleen ZIELIG! dan doen we wel ff bellen hoor oke?! Enne Lesbos ligt in Griekenland. Kusje

  • 07 Juni 2007 - 21:13

    Imke:

    hej lievurd!!!!
    fijn te horen dat je niet opgegeten bent door die enge leeuwen... man jij doet echt dingen die ik nooit van jou had verwacht... met slangen enzo:S mij niet gezien..
    Ik vind t ook allemaal leuk dat je in afrika bent,maar van mij mag je nu ook wel weer een keertje naar huis toe komen, wantte dan kunnen we gewoon weer een keertje aan de telefoon hangen!

    ik ga nu snurken, heb een ontzettende kut week achter de rug met alleen maar toetsen die ik heel niet heb gehaald.. dus nu f lekker afreageren op mn freund...
    knuffies

  • 08 Juni 2007 - 11:05

    Marijke:

    merallll I really really envy you darling...waaaaaaaaaauwwwww

  • 10 Juni 2007 - 10:21

    Papa:

    Aan die knuffel ben ik toch wel toe!

  • 12 Juni 2007 - 11:43

    Familie Bertram:

    Erg leuk verhaal weer hoor meis.Nog effe doorbijten.Veel plezier nog de tweede helft van je journey!!!
    Liefs van Mart,San, Robin

  • 13 Juni 2007 - 16:44

    Renée:

    Heeyy jij

    Leuke site!!!! ( waar ik nu voor t eerst op zit)
    Arlette is geslaagd voor dr opleiding!
    En ik ben echt toe aan vakantie!

    XX groetjes, je nichtie!

  • 16 Juni 2007 - 09:38

    Hanneke:

    Hey Meral,

    KLinkt allemaal top. SA lijkt me een geweldig mooi land. Blijf je volgen. Take care and keep up the good work!

    Liefs,
    Hanneke

  • 19 Juni 2007 - 13:52

    Luuk:

    Heee Meral,

    klinkt goed! Ik krijg alleen maar meer zin om die kant van ZA te komen bekijken :)! Ik moet nog 3 daagjes werken :D en dan lkkr reizen:)

    Hoop je rond de 11e ergens te zien!

    baie soentjies Luuk

  • 20 Juni 2007 - 09:12

    Johan:

    Ik heb zo veel soep gegeten.
    Was behoorlijk brak in het vliegtuig, dus ben maar aan de drank gegaan. Je wordt bedankt!! ;)

    Hele goede tijd nog. En geniet ervan. Zet ook alle leuke dingen die je doet op de site, dan zal ik het volgen.

    Gr je EX-huisgenoot

  • 02 Juli 2007 - 10:15

    Corrien De Vogel:

    Hallo Meral
    Wat een belevenissen, Fantastisch verhaal heb je geschreven.Geniet er van,het is de reis van je leven.Ik ben er ook geweest,dus kan er over mee praten.Groetjes van Corrien.
    Nog veel plezier.

  • 05 Juli 2007 - 08:24

    Kim Van Ginkel:

    Hey Meral!
    Leuk om te horen dat je daar zo'n gave tijd hebt! De nieuwe Steve Irwin! ;) Een hele fijne tijd de laatste paar weken, geniet er nog even van!!
    Liefs Kim

  • 07 Juli 2007 - 09:20

    Lisette:

    halllooo gek kind :P!
    hoe is het? heb je nog spannende dingen meegemaakt de afgelopen maand? ik zeg: tijd voor een nieuwe story :D!
    verder mis ik je wel... maar geniet van je tijdd!

    hele dikke kussen uit utrecht

  • 23 Juli 2007 - 19:07

    Lindgy:

    heeee andere draak!! Nog maar 1 maandje te gaan, meen je niet! Dat gaat snel! Ik heb hier in Mexico nog 6 heerlijke maanden tegoed! Je bent hier altijd welkom hoor ;-)
    Nou geniet er nog maar ff van he!
    Adios, hasta luego!
    Kisssss,

    Lindgy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Meral

Afstudeeronderzoek in Suriname en natuurlijk maximaal genieten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 22035

Voorgaande reizen:

03 Februari 2009 - 16 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: